Buschbacherovci ďalej napĺňajú krásny odkaz

Víťazstvo v Zóne Strednej Európy „historikov“ a druhé miesto medzi „domácimi historikmi“ si spod Tatier odviezli Marián a Peter Buschbacherovci pre ikonické Audi Coupe Quattro z 80-tych rokov minulého storočia.


Po absolútnom slovenskom majstrovskom titule v kategórii historických vozidiel (MSRHA) zo sezóny 2022, a dvoch tituloch vicemajstrov z rokov 2021 a 2023, vstúpila ružomberská posádka Mariána a Petra Buschbacherovcov na nádhernom Audi Coupe Quattro do svojej ďalšej sezóny na ikonickej súťaži pod Tatrami. 


„V tomto roku nebudeme prioritne naše štarty smerovať na veľké výsledky. Skôr sa chceme sústrediť na pokračovanie odkazu manželov Dědkovcov a deliť sa o radosť z nádherného historického vozidla spolu s divákmi a fanúšikmi automobilových súťaží. Aj preto sme pre sezónu 2024 zvolili výber tých najzaujímavejších súťaží. Na Slovensku sa rozhodne plánujeme predstaviť na dvoch najstarších súťažiach, ktorými sú Rallye Tatry a Rallye Košice. No a po vlaňajšom úspechu krásneho Audi Coupe Quattro na legendárnej Barum Rally v Zlíne by sme sa radi na Moravu vrátili aj tento rok,“ vysvetľuje plány na aktuálnu sezónu Marián Buschbacher, ktorý sa spolu so synom Petrom už pripravujú na vrchol slovenskej sezóny, ktorou bude nimi organizovaná Rally Liptov 2024.

null

„Rovno môžem povedať, že od vlaňajšej Barunky som za súťažným volantom nesedel a tak som sa na štart v Poprade veľmi tešil. Pochopiteľne, chvíľku som si na to potreboval znova zvyknúť,“ priznal otvorene starší Buschbacher, pretože ten mladší absolvuje príležitostné štarty aj v iných posádkach.


 „Ako sa vraví, čo raz vieš, to sa nezabúda. Do prvej sekcie v som šiel ešte opatrnejšie a hľadal limity, no v druhej to už bolo ono a pekne sme si to vychutnali.“


51. ročník Rallye Tatry 2024 sa začínal už v piatok tradičným mestským okruhom, ktorý sa tento rok išiel v opačnom smere.

 „Viem, že je to pre divákov zážitok, ale ja sa na tých mestských okruhoch vždy vytrápim. Myslím si, že je to trápenie auta, a v mojom veku už aj mňa,“ smeje sa zrelý päťdesiatnik z Ružomberka. „Samozrejme, že sme to zvládli a nešlo sa nám zle. Akurát sme mali drobný problém, keď sme po predbiehaní pomalšej Škody Favorit stratili na chvíľu pozornosť, preskočili riadok, zle zabočili a museli cúvať.“ 


Audi Coupe Quattro v ikonických farbách JZD Slušovíc z 80-tych rokov minulého storočia si však pod Tatrami počínalo statočne. Okrem váhovo oveľa ľahšej Škodovky 130 LR, ktorá využila svoju výhodu na rýchlych a členitých tratiach, sa Audi usadilo na druhom mieste a bezpečne ho dokázalo kontrolovať počas celej súťaže.

 „V druhej sekcii sme sa do toho opreli, no a dobre sme začali aj poslednú sekciu. Na poslednom úseku však zapršalo a na mokrej trati, po havárii nášho kamaráta Maťa Kysuckého, sme už radšej neriskovali,“ dodáva Marián Buschbacher.


Víťazstvo v Zóne Strednej Európy „historikov“ (CEZH) a druhé miesto v absolútnom hodnotení „domácich historikov“ (MSRHA) je pekný vstup do sezóny, no pre Buschbacherovcov je ešte dôležitejšia oslava automobilového športu a naplnenie krásneho odkazu. 

„Súťaž hodnotíme pozitívne. Všetko fungovalo, ako má a užili si posádky aj fanúšikovia. A to je pre šport to najpodstatnejšie. Nám sa znova podarilo posunúť v príprave vozidla a niečo vylepšiť, preto sme spokojní. Chceme sa poďakovať našim partnerom, priateľom, fanúšikom a Express Alarmu za podporu. Najbližšie máme pred sebou štart v Košiciach, ktoré sa pôjdu v polovici júla,“ uzatvára účinkovanie pod Tatrami Peťo Buschbacher.  

Ľuboš Kašický