Nezastavil ich žiadny problém!

Kopec pohárov, bodov a cenné skúsenosti si zo 49. ročníka slávnej Rallye Tatry odvážali posádky ružomberského MOTORTECH RACING TEAM-u.  

null

Nebýva pravidlom, že sa tatranská súťaž stretne s nádherným počasím. Svietilo príjemné slnko, no nebolo horúco a ani ten neprajný sobotňajší vietor príliš nevadil. Radovali sa posádky, diváci aj organizátori, čo bol najlepší predpoklad pre kvalitný športový zážitok. Ružomberský tím MOTORTECH RACING si štart považoval priam za domácu udalosť a nastúpil do súťaže hneď s dvoma posádkami.

„Ale veľa nechýbalo a na štarte by sme neboli,“ pokyvkával hlavou Marián Buschbacher, ktorého krátko pred Rallye Tatry vytrápila nečakaná viróza. „Vypotil som to v dielni a už som relatívne v poriadku,“ žmurkol Marián na syna, ktorý sa s virózou popasoval o čosi rýchlejšie. 


Chlapci však na štart už nastúpil pripravení a vydali znova zo seba všetko.

 „Myslel som si, že najväčším problémom budem ja, no ukázalo sa, že aj auto nás dokáže prekvapiť. Hneď na prvom meranom úseku nám začalo „štrajkovať“ plynové lanko a chvíľami sme strácali výkon. Bola to úplná drobnosť, ktorá sa nám za doterajšie tri roky ešte nikdy nestala, no pripravila nás o desiatky sekúnd, ktoré nám na záver chýbali v konečnom hodnotení.“


Keď od druhého úseku Audi Coupe Quattro začalo znova fungovať, vrátili sa Ružomberčania hneď do boja o prvú priečku medzi „historikmi“. 

„V servise sme to opravili a chvíľu to držalo. Problém sa však vrátil na predposlednom úseku, kde sme znova nabrali ďalšie sekundy straty. To však do konca ostával už iba mestský okruh, kde sa strata nedala zmazať,“ pokračuje Marián, ktorý sa nikdy netajil tým, že mestské okruhy príliš v láske nemá. „Je to trápenie auta. My show pre divákov robiť nemôžeme, pretože naše ťažké auto ručnou neodlepíme. Posnažíme sa však ísť čistú stopu, aby sme aj napriek absencii výkonu spravili slušný čas,“ sľuboval starší Buschbacher. 


Nuž a nebyť malej chyby a cúvania, tak by sa nakoniec posádka tímu MOTORTECH RACING dostala aj na druhé miesto v rámci prvého súťažného dňa.

 „So súpermi sme si dobre zasúťažili a berieme dnes aj tretie miesto,“ dodával Marián.


Problémy s plynovým lankom sa v servise napokon podarilo odstrániť úplne a počas druhého súťažného dňa Marián s Petrom suverénne nechali za sebou všetkých súperov. To znamenalo plný počet bodov za druhý súťažný deň, no v súčte oboch etáp to vyšlo len na druhé miesto. 

„Vzhľadom na všetky okolnosti sme spokojní,“ konštatoval pokojne Marián Buschbacher v cieli 49. ročníka Rallye Tatry. „Potrápilo nás auto aj naše zdravie, no nevzdávali sme sa a vydali sme zo seba maximum. Sezóna pokračuje a my bojujeme ďalej. Stále je našim cieľom získať tohtoročný titul v historikoch, aby sme ho mohli venovať pamiatke Karla Dědka a jeho pokračovateľom, ktorým ďakujeme za podporu.“  


Druhou posádkou pod vlajkou ružomberského tímu bola ambiciózna dvojica Peter Bartko a Tadeáš Pivovarníček, ktorá so Seatom Ibiza Cupra štartovala v triede 12. 

„Bola to pre nás ťažká súťaž. Prakticky rok sme nesedeli v súťažnom aute a v úvode pretekov sme len hľadali istotu a naše súťažné tempo,“ statočne neskrýva Prešovčan so srdcom pretekára. 


Stratu z úvodnej eresky si posádka kompenzovala najrýchlejším časom v triede na technickejšom úseku vo Vikartovciach.

 „Mlynky jazdili domáci na srdce. My sme išli toľko, koľko sme cítili. Nechceli sme ísť hranu a preceniť naše sily,“ chlapsky priznal Bartko, ktorý musí chýbajúce najazdené kilometre poctivo odjazdiť. 


Posádka sa však držala statočne a po obidva súťažné dni vybojovala body za druhé miesto v triede. Respektíve, ako jediná v triede došla obidva súťažné dni a preto sa stala víťazom triedy 12.

 „Druhý deň bol pre nás ešte ťažší, ako ten prvý. Najprv sme spravili hlúpu chybu, keď sme prišli skôr do časovej kontroly a dostali veľkú penalizáciu. Potom nás ešte potrápili technické problémy s turbom a poloosou, no došli sme do cieľa. Boli to naozaj ťažké preteky, ale sme v cieli a sme šťastní, že sme to zvládli. Ďakujeme všetkým, ktorí nám v tom pomohli. Petrovi Haluškovi, Mariánovi Buschbacherovi, všetkým partnerom aj fanúšikom. Sme šťastní, ale vieme, že nás čaká ešte veľa práce,“ uzatvoril svoje tohtoročné podtatranské účinkovanie Peter Bartko. 


Program tímu pre najbližšie obdobie je jasný. Audi Coupe Quattro a Buschbacherovci sa už pripravujú na ďalší podnik slovenského šampionátu, ktorý sa jazdí o necelé tri týždne v Hustopečiach. Bartko s Pivovarníčkom sa na trate vrátia až na košickej súťaži v závere októbra.

Ľuboš Kašický