Šotolinku mám rád, je to príjemná zmena
Posádka ružomberského MOTORTECH RACING TEAM-u si štartom v Hustopečiach upevnila priebežné vedenie v slovenskom šampionáte historických vozidiel.
Nadšení fanúšikovia na 17. ročníku Rally Hustopeče 2022 po roku znova obdivovali repliku súťažného Audi Coupe Quattro z polovice osemdesiatych rokov, ktorá štartovala v kategórii historických automobilov. Pozorné oko znalcov si však nemohlo nevšimnúť na ľavých dverách pilota meno Karel Dědek a na dverách spolujazdca meno Eva Dědková. V kokpite samozrejme sedela ružomberská posádka Marián a Peter Buschbacherovci, no menami na dverách vozidla si pripomínajú pamiatku nadšených manželov, ktorí stáli pri zrode myšlienky podeliť sa o krásu Audi Coupe Quattro s fanúšikmi.
„Žiaľ, už obaja nie sú medzi nami, no my veríme, že sa na nás dívajú tam z hora a držia nám palce,“ vraví Marián Buschbacher, ktorý sa netají tým, že chce spomienku na manželov Dědkových uctiť tohtoročným majstrovským titulom v kategórii historikov.
„Myslím si, že sezónu máme celkom dobre našliapnutú,“ pokračuje Marián. „Poctivo zbierame body na každej súťaži a ideme si za našim cieľom.“
Ani na rozpálenej pôde juhomoravskej Pálavy sympatická posádka ružomberského MOTORTECH RACING TEAM-u svojich fanúšikov nesklamala. Pripísala si plné body do Majstrovstiev Slovenska historických automobilov, keď zvíťazila po obidva súťažne dni v kategórii HK2.
„Po súťaži v Tatrách ešte nie sme celkom fit, ale už sa cítime podstatne lepšie. Hustopeče sme nechceli vynechať, lebo sú svojim charakterom výnimočné v rámci všetkých súťaží, aké sa v našom priestore jazdia. Na miestnu šotolinku sa tešíme a usporiadatelia jej v tomto roku ešte pridali. Tajne dúfame, že trať trochu pokropí nejaký dážď. Podľa predpovedí to však zatiaľ tak nevyzerá,“ šibalsky žmurkal pred svojim druhým juhomoravským štartom Marián Buschbacher.
Vlani posádku potrápila elektrika, no chlapci z Ružomberka si dali poriadne záležať na tom, aby ich podobné starosti neodvádzali od pozornosti.
„Po ľahšom začiatku sme sa postupne dostávali do tempa, no auto nás vždy podržalo. Našťastie sa nám v tomto ročníku vyhli technické problémy a dokonca sme nemali ani žiadnu vážnejšiu „krízovku“. Nepríjemné to bolo v prvý súťažný deň, keď bolo na trati príliš veľa prachu. Historici štartovali na záver a tak sme si najprv „užili“ jazdu v prachu proti zapadajúcemu slnku, keď bolo vidieť ledva na dva metre. V tme to potom bolo ešte horšie. Aj bez toho jazdu za tmy veľmi nemusím, no v kombinácii s prachom to bolo naozaj na hrane. Nemali sme však dôvod riskovať a tak sme šli svojim tempom,“ vysvetľuje Marián Buschbacher. „Inak bola súťaž veľmi pekná a kompaktná. Určite si organizátori zaslúžia pochvalu. Mimochodom milé bolo, že sa starali aj o náš pitný režim. Víkend sme si spolu s Petrom vychutnali. V závere sme mali dokonca pocit, že tá najdlhšia rýchlostná skúška, ktorou sa súťaž končila, bola príliš krátka a ešte by sme pokračovali ďalej. Za to že sme v cieli sa chcem poďakovať našim šikovným mechanikom a veľká vďaka patrí aj rodine manželov Dědkových, ktorá nás podporuje v odkaze Karla Dědka,“ uzatvoril šéf MOTORTECH RACING TEAM-u a pilot v jednej osobe, Marián Buschbacher.
Do štartu na ďalšom podniku slovenského šampionátu teraz zostáva približne šesť týždňov. Buschbacherovci veria, že za ten čas dorazia objednané komponenty z Nemecka a Audi Coupe Quattro vyštartuje do záveru sezóny v ešte lepšej kondícii, ako doteraz.
Ľuboš Kašický